poniedziałek, 23 czerwca 2014

Koktajl jagodowy z siemieniem lnianym



Sezon na jagody właśnie się rozpoczął, więc nie mogło zabraknąć koktajlu z ich udziałem:) Tym razem wzbogaciłam go o siemię lniane. Wczoraj pisałam Wam o żywności tzw. Superfoods, siemię lniane również zalicza się do tej kategorii. Zawiera ono bardzo dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Zawartość tych kwasów w nasionach lnu jest podobna do ich zawartości w rybach. Ponadto jest źródłem  zdrowego błonnika, wielu minerałów i witamin (w tym wit. E). Same pozytywy, pijmy więc na zdrowie! :)


Składniki na 1-2 porcje:
  • 1 szklanka jagód
  • 1 opakowanie jogurtu naturalnego (150 g)
  • 2 łyżeczki siemienia lnianego
  • 1-2 łyżeczki cukru (lub do smaku)

Wszystkie składniki przełożyć do blendera. Zmiksować i podawać od razu. Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ja do koktajli dodaję olej lniany. Solo jest paskudny, ale z kwaśnymi owocami niewyczuwalny. A że mam jagody, to pewnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze w tym roku nie jadłam, lecę po jagody :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...